1 de maig 2011

“COSTELLES” DE LLUÇ A LA MILANESA

Avui us porto un “pintxo” molt divertit, i molt bo. El podeu fer per picar, com entrant, o com a segon plat, i es ideal per als que els fa mandra menjar peix. La idea va sortir mentre porcionava un lluç de grans dimensions ( devia fer uns tres kilos). Els lloms de l’esquena, rodons i molsuts, m’estaven dient cóm volien que els tallés…Es curiosa la relació que s’estableix entre tu i els ingredients quan els tens al davant i te’ls escoltes. És en aquell moment que surten moltes de les idees a la cuina!! .Però bé, no ens desviem del tema i ja en parlarem un altre dia.

Com deia, vaig decidir fer uns “llibrets”, com els de llom. Es tractava de fer un tall primet, amb l’ajuda d’un ganivet ben esmolat, i sense arribar a baix, i fer un segon tall ,aquest cop fins a baix. Un cop vaig tenir estesos tots els “llibrets” a la taula els vaig farcir de formatge gorgonzola i els vaig tancar.

Desprès els vaig empanar (amb farina, ou i pa ratllat) i els vaig fregir en oli d’oliva. El resultat: Boníssims!! . Cruixents, suaus, amb el formatge fos… I gens pesats.

I resulta que fa uns dies m’hi vaig trobar al davant d’un lluç maquíssim, però no tan gros .Aquest devia fer un kilo i mig, i tenia ganes de tornar a fer aquells llibrets, però , es clar, els lloms no eren tan grans. I se’m va acudir de “disfressar” els mini llibrets que en sortirien, amb l’ajut d’un bastonet vegetal, per que el resultat tingués forma de costelleta de xai.

Per arrodonir encara més el resultat, els vaig acompanyar d’una maionesa de taronja i llimona, gens complicada de fer.

Amb les fotos ho veureu més clar, i el resultat és fantàstic. Com us dic, ideals per fer un pica pica amb els amics, i sorprendre a tothom.

Ingredients:

Lloms de lluç

Formatge gorgonzola

Carbassó

Farina

Ou

Pa ratllat

Sal i pebre

Oli d’oliva per fregir

Maionesa de compra

Suc de llimona i taronja a parts iguals

Sucre

Enciams per guarnir

Talleu el carbassó en bastons d'uns 10 cm de llarg.

Talleu els lloms del lluç com us he indicat i els farciu amb el formatge .Tanqueu-los posant un bastó de carbassó a cada llibret, salpebreu-los i els empaneu per aquest ordre: Farina, ou i pa ratllat. Reserveu-los en fred.

Poseu els sucs de llimona i taronja amb una mica de sucre en un cassó al foc. Deixeu coure tot el conjunt fins a obtenir un almívar reduït. Deixeu refredar i barregeu amb la maionesa, per aconseguir una textura de salsa cremosa.

Ara ja podeu fregir les costelles de lluç , i les serviu acompanyades dels enciams nets i amanits i la salsa de taronja al costat, per sucar.

Bon profit!!

6 comentaris:

  1. lluis, me encanta esta idea, de dar la forma de costillas al pescado con estos bastones de calabacín....
    me alegro que te animes a hacer cosas tan interesantes. Seguimos en contacto
    adeu

    ResponElimina
  2. Gracias por tus ánimos. Seguiremos con mas cosas interesantes.Hasta pronto!

    ResponElimina
  3. Molt bé això del lluç a la milanesa, però per quant la mítica recepta sagrerenca d'arròs a la milanesa que feia embogir tots els "petits clients" del C/ Costa Rica, 26?

    ResponElimina
  4. Molt bé ,Laia. De ben segur que aviat la posarè, la recepta!!
    Saps que es va fer un grup al facebook que es deia "jo també trobo a faltar l'arròs a la milanesa del Sagrer"?
    Fins ara!!

    ResponElimina
  5. Laia, et poso l'enllaç, fins ara!
    http://www.facebook.com/group.php?gid=190383608472

    ResponElimina
  6. Oh, Lluis, qué bó tot !!! Quan ens podem trobar i cuinem...???

    ResponElimina